לולה

 

Run לולה Run

(עולמות מקבילים)

 

מבוא 

עולמה של לולה מתהפך עליה כשהיא מקבלת פתאום שיחת טלפון מהחבר שלה, מאני, המודיע לה שאיבד 20,000 מארקים, ויש לו 20 דקות להשיב את הכסף האבוד, אחרת יהרגו אותו, ושהוא החליט לשדוד חנות מכולת כדי להשיג את הכסף.

לולה פותחת בריצה כדי להציל אותו. במרוצתה היא נתקלת בכל מיני אנשים, וכל היתקלות כזאת גורמת לתפניות מפתיעות...

 

 

 

המיתוס שלפני המיתוס 

 

 

הדרך אל הגבורה 

שני עולמות (רגיל ומיוחד) 

"עולם אמיתי" ו"עולמות מקבילים" 

העולם הרגיל - רקע משפחתי 

לולה **שם משפחה** היא צעירה ברלינאית פיקחית ורבת תושייה, בת לבנקאי עשיר אך מנוכר. החבר שלה, מאני, הוא עבריין קטן. 

1. שלב היציאה לדרך 

 

 

ב. הקריאה להרפתקה 

שיחת הטלפון של מאני 

ג. הסירוב להיענות לקריאה

"מי, אני?" "למה אני?" 

  

ד. עזרה ממקור על-טבעי 

תפילה תוך כדי ריצה (בסיבוב השלישי); התפילה נענית - לולה זוכה ברולטה  

2. חציית הסף הראשון

 

לולה עוזרת למאני לשדוד את חנות המכולת (בסיבוב הראשון ובסיבוב השני) 

2. א. פגישה עם שומר הסף

 

 

 

2. ב. חציית הסף 

 

 

2. שלב החניכה 

 

 

א. דרך הייסורים/המבחנים;

התגברות על שומר/י הסף ומעבר בשלום

קרב עם אח;

קרב עם דרקון (מפלצת);

תבוסה ראשונה לשומרי/י הסף

ביתור; צליבה;

דרכים שונות לחצות את הסף

חטיפה;

הפלגה לילית;

מסע מופלא; 

לולה נכשלת בשני הניסיונות הראשונים להציל את מאני (בראשון היא נהרגת, בשני הוא נהרג)

1. לולה מנסה להוציא מאביה את הכסף, לא מצליחה, לא מספיקה למנוע ממאני לשדוד את המכולת, נהרגת

2. לולה שודדת את הבנק של אביה, עוזרת למאני לשדוד את המכולת, מאני נהרג

3. לולה לא מספיקה לפגוש את אביה, היא זוכה בכסף בקזינו (בתשובה לתפילתה?), מאני תופס את הגנב ומשיב לעצמו את הכסף ללא עזרתה של לולה. 

ב. "בטן הלוויתן":

  

שוד חנות המכולת, שוד הבנק

 

ג. הקושי העילאי 

 

 

ג.1. הפגישה עם האלילה 

  

ג.2 הפיתוי 

לולה מתפתה לבצע פשע (שוד המכולת, שוד הבנק של אביה) 

ג.3. התפייסות עם דמות האב

 

  

1. העימות עם האב ופילגשו

2. שוד הבנק של האב

3. "פספוס הפגישה" עם האב

רק כאשר לולה "מנתקת מגע" עם אביה, תפילתה נענית והיא זוכה בכסף שהיא זקוקה לו כדי להציל את מאני (רק אחרי שבעצם איננה זקוקה לו כלל, שהרי מאני כבר תפס את הגנב בכוחות עצמו…)

האם גם כאן פועלים שלבי "אתה לא אבי", "לא אצטרף אליך", "לא אלחם בך" ו"אבא הצילו"?

 

ג.4. הפיכה לאל-למחצה 

לולה תופסת שליטה על חייה  

ג.5. גניבת השיקוי 

 

לולה זוכה ברולטה

3. שלב החזרה 

 

 

1. הבריחה

 

 

 

2. הדרך חזרה 

לולה "קמה לתחייה" אחרי שנהרגה 

2. א. חזרה 

 

 

2. ב. תחייה 

 

2. ג. הצלה (עזרה ממקור חיצוני) 

 

מאני תופס את הגנב  

2. ד. מאבק על הסף; 

 

 

הסירוב לחזור; 

 

 

3. א. חזרה עם השיקוי 

לולה רצה ומשנה את העולם 

3. ב. "החופש לחיות"  

לולה משיגה את הכסף למאני (ומגלה שהוא כבר לא זקוק לו), השניים חיים באושר ובעושר עד אחרית ימיהם. 

3. ג. "אדון שני העולמות"  

לולה ומאני מתאחדים  

אלמנטים מיתולוגיים 

 

 

המורה הרוחני 

 

 

האוראקל (או נביא, או סמכות רוחנית עליונה) 

  

הנבואה 

לולה תשיג את הכסף תוך 20 דקות 

הגיבור שסרח 

 

 

"התעטפות בעור האויב" 

 

 

משנה צורה (הגיבור אינו בטוח שהוא יכול לבטוח בדמות זו) 

 

 

התגלמות בדמות חיה (=לא אנושית)  

 

 

ירידה למערה או לתהום 

 

 

רדיפה אחרי חיה בודדת ביער קסום;

 

 

חפצים קסומים/מורשת מדמות האב או מתנה מהאוראקל 

 

 

הפיכה לאל למחצה  

 

 

סיכום 

ולולה ומאני חיו באושר ועושר עד אחרית ימיהם. הסוף…

חומר למחשבה - למה התסריטאי בחר דווקא בשלושת המסלולים האלה? למה 3 ולא 2 או 4? ואיך, אם בכלל, אפשר לדעת איזה הוא המסלול הנכון? הרי ברור שלעולם אי אפשר לדעת לפני הבחירה...

ראה גם Tru Calling, "דלתות מסתובבות", "אפקט הפרפר".

מקור: http://pegasus.msmc.la.edu/english/students/casssand/Lola/Lola_table.htm